wtorek, 15 stycznia 2013

Moje ulubione przepisy blogerów


Sesja zbliża się wielkimi krokami. Obecnie jestem tak zawalona nauką, że nie stać mnie nawet na luksus jakim jest znajdowanie innych zajęć, byleby tylko nie siedzieć nad książkami. Po prostu nie daję rady. Czuję się trochę winna robiąc ten wpis, ale i zostawianie bloga na tak długo bez aktualizacji nie dawało mi spokoju.

Dzisiejszy wpis będzie trochę odtwórczy – mianowicie podzielę się z Wami moimi ulubionymi przepisami znalezionymi na blogach. Za wszystkie mogę poręczyć – stworzone z nich dania są przepyszne i na stałe trafiły do mojej domowej karty dań.

źródło

Owsianka z lodówki
Pomysłów na owsiankę z lodówki jest wiele, ale to ten podbił moje serce. Robię ją zawsze, gdy czeka mnie cały dzień spędzony na uczelni, bądź podróż do domu pociągiem. Robię porcję jednorazową, do której zużywam jednego dużego banana. Im bardziej dojrzały, tym lepiej. 
Proste, ale wyborne i sycące. Wybieram jednak zawsze jogurt z tradycyjną zawartością tłuszczu.
  Ciasto bananowe

Banany uwielbiam i mogę je jeść w każdej postaci. Na hasło „ciasto bananowe” dostaję niemalże drgawek z radości oczekiwania na ten smak. Zaznaczę także – „proszek do pieczenia” to naprawdę cały proszek. Ciasto jest ciężkie i mniejsza ilość proszku po prostu go nie uniesie. Jeśli boicie się kwaśno-gorzkiego posmaku i nie chcecie przedobrzyć za pierwszym razem (jak ja, kiedy wsypałam tylko trzy łyżeczki), uspokajam – nawet niewyrośnięte ciasto jest genialne!


Burgery
Przepis na bułki i na burgery u Miss Disorderly 
Połączyłam tu dwa przepisy – na bułki i na właściwe burgery. Do bułek używam połowę ilości cukru i nieco mniej miodu, a do mięsa nie dodaję czosnku. Jako sosu używam majonezu domowej roboty. Moje dodatki to czerwona cebula, sałata i ser (próbowałam z edamskim, następnym razem będzie to mozzarella). Całość jak w przepisie. Burgery wychodzą piękne, smaczne, sycące – cała rodzina była zachwycona.
  
Placuszki na maślance
Geniusz w swojej prostocie. Jedyna różnica w mojej wersji jest taka, że nie dodaję żadnego słodziku do ciasta. Placuszki z cukrem lubią się przypalać, poza tym uważam to za niepotrzebny dodatek – dopiero po przygotowaniu polewam je syropem z agawy.

Sernik z kruszonką
Prosty i szybki przepis, a w gębie – niebo! Proponuję także spróbować zmodyfikować przepis i „kruszonkę” zrobić z ciasta przeznaczonego na spód. Wyjdzie inne, miękkie, ale równie dobre.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz