piątek, 2 listopada 2012

Nie polecam: Soraya, 10 minut na perfekcyjnie oczyszczenie

źródło: soraya.pl

Producent rzekł: 
 Jeśli Twoja cera wymaga szybkiego i bardzo skutecznego oczyszczenia, chcesz zredukować niedoskonałości, pozbyć się zanieczyszczeń i nadmiaru sebum, glinkowa maseczka sprawdzi się doskonale. Zaraz po użyciu cera staje się matowa i świeża.

O maseczce przeczytałam w jednym w kobiecych czasopism. Doprawdy, nie wiem, co mnie podkusiło, aby ją kupić, bo NIGDY nie sugeruję się opisami czy recenzjami zawartymi w prasie – większość z nich to pic na wodę. Wolę poczekać na opinie blogerek czy wizażanek. 

Nie. Uparta jak koza, usłyszałam, że coś takiego jest, zachciało mi się wypróbować i nie przeczytawszy żadnej opinii polazłam go sklepu i wrzuciłam maseczkę do koszyka. Cholera, już wtedy czułam, że będą cyrki i wcale nie będę zadowolona.

W opakowaniu są dwie saszetki. Dobre i to – można wykorzystać maseczkę dwa razy, nie pozostawiając drugiej części na pożarcie bakteriom, jak to czasem bywa, gdy maski jest za dużo na pojedyncze zużycie.
Inna sprawa, że saszetki otwierają się upierdliwie. Jak zresztą widać na zdjęciu – próba oderwania kawałka plastiku w miejscu, gdzie jest to nakazane, kończy się oderwaniem kawałka, który daje dziurkę o przekroju, powiedzmy, prawie milimetra. Nie chciałam wracać do pokoju po nożyczki, więc tak to zostało. I dobrze, niech wszyscy zobaczą – nie lubię użerania się z opakowaniami, i wydaje mi się, że wiele osób podziela tę niechęć.




Za pierwszym razem tuż po położeniu maseczki poczułam mocne pieczenie. Zmyłam ją natychmiast, ale postanowiłam dać jeszcze jedną szansę. Za drugim razem było już lepiej, pieczenie było, ale delikatne i krótkotrwałe. Niektóre kosmetyki tak na mnie działają, że mimo iż dobre, to podczas pierwszych aplikacji moja skóra się krzywi, a potem jest już ok - nawet mój ulubiony krem został tak przywitany, więc nie martwiłam się specjalnie.

Po 10 minutach czas na zmycie. Całe szczęście, twarz nie była zaczerwieniona. Problem w tym, że nie była również ani gładka, ani oczyszczona. Matowa, świeża? A gdzie tam. Za to tak szorstka, jakiej nie czułam od lat. Kurde mol, cóż się stało z moją zwykle gładką cerą? Nawet krem nie od razu pomógł. Czy ja płaciłam za to, że poczuć organoleptycznie teksturę powierzchni Księżyca?

Co gorsza, po maseczce na policzkach wyskoczyło mi kilka całkiem sporych niespodzianek. Noż!… na policzkach, zwykle nieskazitelnych, bo mam cerę z przetłuszczającą się strefą T (na czole też parę się pojawiło, na szczęście mniejszych). 

Mało co jest w stanie mnie zapchać czy uczulić. Fakt, jedyne co mi szkodzi to niedokładny demakijaż twarzy (i mycie jej po tym w zimnej wodzie – ale nie narażam na to skóry od kiedy wiem, że się buntuje właśnie z tego powodu), ale nie w takim stopniu! Mogę sobie kłaść na skórę wszystko, a ona to dzielnie zniesie. Tego nie zniosła - sprawa jest poważna.

Opakowanie niestety zostawiłam w Krakowie, a Internet nie pomaga, więc nie mogę wkleić składu. Producent przebąkuje coś o ekstrakcie z zielonych alg - może te księżycowe góry to jego sprawka. Inna rzecz, że brak jakichkolwiek obiecanych efektów skłania mnie raczej do nazwania produktu bublem, niż mnie alergikiem. 


5 komentarzy:

  1. Mnie jak maseczka piecze od razu ją skreślam. Myję twarz i wywalam do kosza. Nie będę się męczyć i molestować twarzy za kiepskie działanie :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie delikatne pieczenie najczęściej zapowiada dobre efekty, więc nie skreśliłam tej maseczki od razu. Szkoda :/

      Usuń
  2. mi soraya wgl nie pasuje...zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niewiele miałam produktów z Sorayi, i po tej maseczce pewnie długo się to nie zmieni.

      Usuń
  3. posiadam ta maseczkę 10 Minut na oczyszczenie Soraya i jestem z niej bardzo zadowolona. Maseczka starcza mi na 3-4 aplikacje, super oczyszcza skore, sprawia ze nie pojawiają sie na niej niespodzianki. Super efekt - polecam :)

    OdpowiedzUsuń